19 oktober 2014

Bokbloggsjerka

Så snabbt helgen går. I morgon är det måndag igen och jag skulle inte riktigt ha lust med vardagen än.. Nåja, över till bokbloggsjerkan, den här helgen frågar Annika: Vilken bok bör man inte veta någonting alls om innan man själv läser den?

Jag blir lite nyfiken på den här Patient 67 som flera bloggare har nämnt, så ska nog sätta den på min TBR-lista. Jag tycker de flesta böcker är sådana som man inte behöver veta alltför mycket om innan man börjar läsa, men här kommer i alla fall tre.




The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender av Leslye Walton är en bok som jag inte visste så mycket om förutom att den handlade om en flicka med vingar, och jag blev väldigt positivt överraskad av den. En av mina favoriter för 2014. Another Little Piece av Kate Karyus Quinn är en till bok som jag inte hade läst så noga om vad den handlade om, visst jag var väldigt förvirrad ibland, men en väldigt bra, intressant och aningen obehaglig bok. We Were Liars av E. Lockhart har jag inte ens läst än, men jag vill inte alls veta vad den handlar om och undviker alla recensioner och sådant så gott jag kan. Har hört väldigt bra saker om den och så säger alla att man ska veta så lite om den som möjligt. 

3 kommentarer:

  1. Jag börjar känna att den där We were liars, den vill jag läsa :)

    SvaraRadera
  2. Okända för mig, tack för tips!

    SvaraRadera
  3. Jag nominerade dig precis i en tag/award på min blogg! :)

    http://countlessbooks.blogspot.se/2014/10/sisterhood-of-world-bloggers-award.html

    SvaraRadera