26 april 2015

A Book of Spirits and Thieves cover change

Såg för ett par dagar sedan att de hade ändrat omslaget till den första boken, A Book of Spirits and Thieves, i Morgan Rhodes nya spin-off serie till Falling Kingdoms. Jag har själv inte ännu läst Falling Kingdoms och vet därför egentligen inte så mycket om böckerna förutom det intrycket som jag fått från omslagen att det är high fantasy. Jag vet inte heller egentligen vad ABoSaT handlar om förutom att den spelar sig i två världar.

Och nu till omslagsbytet. Själv så gillade jag det första omslaget då det fanns en mix av två saker som nämns i handlingen nedan: Modern-day och Ancient (som man kan se genom fönstret och säkert även själva fönstret också eftersom jag tycker det ser ut som något som kunde höra till Falling Kingdoms).
Jag gillar även det andra omslaget för utan tvekan skriker det high fantasy (och så är hästen så fin!), men jag ser inget..modernt eller något epic contemporary saga över det, enbart en epic contemporary saga. Kommer ändå läsa denna sen så egentligen är omslaget inte så viktigt, men blev lite fundersam och snopen att de bytte omslag eller åtminstone inte behöll någon liten modern detalj på omslaget fastän de ville att den skulle luta mer åt Falling Kingdoms hållet än vad den första gjorde. Här kan man läsa vad Morgan Rhodes säger om omslaget. Vad tycker ni andra om de båda omslagen?

A Book of Spirits and Thieves ges förresten ut 23 juni! Inte så länge till.


New York Times bestselling author Morgan Rhodes takes readers into exhilarating new high-fantasy territory with A BOOK OF SPIRITS AND THIEVES. Written in alternating perspectives that shift between modern-day Toronto and the ancient kingdoms of Mytica, Rhodes masterfully weaves the dark, magical world of her Falling Kingdoms series into an epic contemporary saga that will leave you breathless.

Modern-day Toronto: A heavy leather-bound book written in an unrecognizable language is delivered to the Speckled Muse, the antique bookshop owned by Crystal and Becca Hatcher’s mother. When Becca opens it, she’s sent into a coma, leaving Crys behind to uncover a series of terrifying secrets.

Ancient Mytica: A merciless goddess hunts for the elusive treasure that will make her ruler not only of Mytica, but of all the unseen worlds that lay beyond it.

Modern-day Toronto: Rich and aimless Farrell Grayson finally has the chance to prove himself when the mysterious leader of a powerful secret society invites him into his fold.

Ancient Mytica: Maddox Corso has always been different, but never remarkable. Everything changes the day he meets a pretty, unfamiliar girl from a faraway land, only to realize that he’s the only one who can see her.

Fate has brought these young people together, but ancient magic threatens to rip them apart.



Falling Kingdoms omslagen
(som är såå snygga!!) 


Har sådan lust att köpa de tre första böckerna på momangen fastän jag inte borde, inte än ;)


2 kommentarer:

  1. Jag gillade det första omslaget mer än det nya.. Men visst passar det nya in bättre ihop med Falling kingdom men ändå tråkigt..

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte riktigt bestämma mig. Jag gillar det nya omslaget och det passar ju betydligt bättre tillsammans med FK serien. Men samtidigt så älskade jag det första omslaget, så jag kan inte låta bli att känna mig aningen besviken över att man har bytt. :/ I övrigt så är FK så bra, så jag rekommenderar den gärna. ;)

    SvaraRadera