24 november 2013

Nytt i bokhyllan #18

Jag hade inte tänkt köpa böcker i november eftersom jag hade planerat en större bookhaul till julen, men lite nya böcker har det nog blivit ändå. Jag kan helt enkelt inte få nog av böcker. Högen med olästa böcker bara ökar och ökar. Jag är ganska säker på att de böcker som står olästa skulle kunna räcka för hela år 2014.

bookhaul18_1

Tre recensionsexemplar av Sekwas [klik] (Mãn & Och sen Paulette) och Modernista (Svarthuset). Tack så jättemycket!
Svarthuset kom som en överraskning fastän jag inte hade planerat att läsa den, men nu är jag faktiskt taggad. Den kommer passa perfekt för ruskiga, mörka kvällar..

bookhaul18_2

Elden, Status 12 och Rosengädda nästa! är lite av impulsköp från adlibris. Elden har jag väntat på att få ett tag nu, men tänkte att jag köper den själv så jag får ett avslut (?) på serien snart. Status 12 är jag verkligen taggad att läsa då det är en roman om poliser ute på fältet, jag har väntat på en sådan roman länge. Rosengädda nästa! köpte jag för att jag vill läsa den innan jag börjar läsa på den fristående fortsättningen som jag fick som rec-ex.

bookhaul18_3

Etiquette & Espionage och Sister Assassin är två böcker som jag köpte på Akademiska bokhandeln i Åbo, jag hade en pocketpass som bara behövde en stämpel till så jag fick den andra på köpet. Jag har inte läst Carrigers Parasollprotektoratet serie än, men tänkte att jag köper första boken i hennes nya serie nu för jag har tittat på den flera gånger.
Night School Fracture och A street cat named Bob köpte jag igår på Finska bokhandeln. Jag har de två första böckerna av Night School serien, men de är olästa så jag vet inte riktigt varför jag köpte den tredje..jag vet ju inte ens om jag kommer att gilla serien. Nåja ;) Boken om katten Bob kunde jag inte låta bli att köpa!

bookhaul18_4

Boxen för de tre första böckerna i Gallagher Girls serien har varit slutsåld och i lager några gånger på adlibris, så när jag såg att den fanns i lager igen så klickade jag hem den direkt. Jag har hört gott om serien och tror att jag kommer tokgilla böckerna så jag kommer antagligen att köpa de tre sista böckerna i nästa bookhaul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar