27 november 2013

X Publishing

Läste nyss nyheten som X Publishing satte upp på facebook (och hemsidan) :( Tycker det är både tråkigt och ledsamt då det är ett förlag som ger ut en massa fina böcker. Men ibland bara måste man. Jag har endast läst Jellicoe Road utav de alla böckerna som de har givit ut, men jag har desto mer av dem på min att-läsa-lista. Böcker som jag hört gott om och bara ser fram emot att få läsa en dag. Jag tänkte kolla vilka böcker som biblioteket har och blev en aningen (väldigt mycket) förvånad att inte ens ett av de biblioteken, som hör till "biblioteks nätverket" här jag bor, inte har någon av dessa 12 böcker i sin samling (det är då frågan om ungefär 8 bibliotek)! Vissa av dem är ju ganska nya, så kanske de kommer vid något skede, men ändå. Jag hade köpt in dem genast om jag fick bestämma så att folk får läsa dem. Det kommer säkert sluta upp med att jag köper dem alla, och kanske - kanske - ger dem till biblioteket här i stan (men om jag älskar böckerna så vill jag behålla dem själv).

Här kommer böckerna som jag skulle vilja läsa. Jaa.. vilka ska jag börja med? Tips? Ska i alla fall köpa några som julklapp till mig.

xpublishing

3 kommentarer:

  1. Liten parlör för älskande är en storfavorit hos mig! Likaså läste jag nyligen Låt vargarna komma som jag gillade och så står Jellicoe road i bokhyllan, dock oläst. Med andra ord ett mycket spännande förlag som går i graven. Men får hoppas att någon annan kommer och tar över deras plats på marknaden :)

    SvaraRadera
  2. Ja, just det. Kommer ihåg när du lade upp recensionen och hyllade Liten parlör för älskande. Den ska jag definitivt ta en närmare titt på snart :) Ja, det får man hoppas.

    SvaraRadera
  3. […] ni kanske kan se så är de alla X-Publishing -böcker. Efter att jag gjorde detta inlägg så var jag bara tvungen att beställa en del av dem eftersom biblioteket inte hade […]

    SvaraRadera