26 maj 2015

Bloggpaus | Nytt i bokhyllan: april och maj

Ett nytt kapitel börjar för mig snart och den senaste veckan har jag varit i både en läs- och bloggsvacka och jag känner att jag inte riktigt kommer ha så mycket tid över för någondera. Så jag bestämde mig för att helt enkelt ta en paus. Jag vet inte hur länge pausen kommer vara, men åtminstone till efter midsommaren tills jag fått allting och rulla, så att säga. Det kommer i alla fall en ny bookshelf-tour under sommaren då jag förhoppningsvis kommer ha mycket bättre bokhylle möjligheter ;D

Och så över till de böcker jag fått under april och maj! Jag hade inte planerat att köpa så många böcker under maj, men ibland blir det bara så.

I april fick jag två böcker: 
Anna och den franska kyssen av Stephanie Perkins (rec-ex från Modernista, tack så mycket!) 
 The Peach Keeper av Sarah Addison Allen (från Willoughby Book Club)


I maj fick jag:
Enklav (Razorland #1) av Ann Aguirre 
Sista riket (Mistborn #1) av Brandon Sanderson
 
Båda är rec-ex från Modernista, tack så mycket! De är ju helt fantastiska med att ge ut ungdomslitteratur! Dock så har jag redan Anna och den franska kyssen och Sista riket på engelska.



Tre mycket efterlängtade böcker:
A Court of Thorns and Roses (ACOTAR #1) av Sarah J. Maas
The Nightingale av Kristin Hannah
An Ember in the Ashes (An Ember in the Ashes #1) av Sabaa Tahir


De tre sista böckerna köpte jag från Akademiska bokhandeln i Helsingfors när jag var där förra fredagen. Konstigt nog hittade jag inte speciellt många jag ville ha just då och McKeons bok var helt okänd för mig, men omslaget (!!), det är så fint! Första boken är också efterlängtad.

The Wrath & the Dawn (The Wrath & the Dawn #1) av Renée Ahdieh
Trial by Fire (Worldwalker #1) av Josephine Angelini
Station Eleven av Emily St. John Mandel


Sedan början på året har jag som köpregel att inte köpa fortsättningar i en serie om jag inte läst den föregående delen, det har lyckats riktigt bra tills nu då jag köpte hela Parasol Protectorate serien. Och varför inte slänga författarens första bok i hennes senaste serie i beställningen med detsamma?  De är alla i samma höjd så de kommer stå så fint tillsammans *-* 

Soulless, Changeless, Blameless, Heartless och Timeless (Parasol Protectorate #1-5) av Gail Carriger
Prudence (The Custard Protocol #1) av Gail Carriger


Någon av dessa som ni läst och rekommenderar eller vill läsa?


3 kommentarer:

  1. Vad många fina nya böcker! Hoppas läslusten kommer tillbaka snart! Jag har läst de tre första delarna i Parasol Protectorate - serien och jag tyckte de var riktigt bra. Även Enklav och Den franska kyssen gillade jag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Det hoppas jag med :) Då måste jag ju ta och läsa dem snart :)

      Radera
  2. Jag rekommenderar gärna ACOTAR, The Wrath and the Dawn, Trial by Fire och Enklav, och jag vill hemskt gärna läsa Sista riket och An Ember in the Ashes. Härligt med nya böcker, och jag hoppas att du kommer att tycka om dem. :)

    SvaraRadera