1 januari 2015

Mitt läsår 2014



Under 2014 hann jag läsa 80 böcker och kunde därmed bocka av min Goodreads challenge från listan. Dock så känner jag att jag inte riktigt har läst så många sådana där I FREAKING LOVE THIS BOOK, ni vet. Jag har läst många bra böcker, men det har ändå varit böcker som ja, helt enkelt bara varit bra, men inte mer än det. För 2015 hoppas jag på mer böcker som jag verkligen älskar.

I slutet på 2014 läste jag några böcker på finska, vilket var nytt för mig eftersom jag inte har läst böcker på finska sedan högstadiet. Tänker definitivt fortsätta med det under 2015.



Mina topp 10 böcker (2014)

Jag lyckades ändå knåpa ihop en Topp 10-lista med de böcker som jag läst under 2014, topp 1-5 är de som hamnat på min favorit-lista.

10-6 (ingen inbördes ordning)
 

5-1




Avslutade serier (2014)

Det känns mest som om man bara påbörjar nya serier hela tiden, men det här..förra året lyckades jag avsluta 8 serier: Veronica Roths Divergent-trilogi, Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren Engelfors-trilogi, Lauren Olivers Delirium-trilogi, Marie Lus Legend-trilogi, Richelle Meads Vampire Academy-serie, Julie Kagawas The Iron Fey-serie, Kami Garcia och Margaret Stohls Caster Chronicles-serie och allra senast Salla Simukkas Lumikki-trilogi.

Jag kan inte riktigt välja vilken är min favorit serie då de nästan alla har varit riktigt bra, endast The Iron Fey och Caster Chronicles är sådana som hamnade sist på listan, tyvärr.

Hur många serier jag har påbörjat under 2014 har jag ingen större koll på, vilket skulle ju vara bra så det får bli något för 2015 att föra lite mer statistik.



Utmaningar (2014)

När det gäller utmaningarna så har det förutom Goodreads challengen inte gått så bra. Både Kaosutmaningen och Boktyckes läsutmaning blev lite på hälft och känner mig för lat för att gå tillbaka och uppdatera dem nu, så de får helt enkelt vara det här året. Nya tag för 2015 istället när det gäller utmaningar :)

Mina mål och utmaningar 2015 kan hittas här.


Önskar er alla en god fortsättning på det nya året! :)

8 kommentarer:

  1. Börjar bli riktigt nyfiken på Saga nu :) har bara läst/hört bra saker om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att du skulle gilla Saga (eller hoppas i alla fall), så ta och läs den om du får tag på den. Den är bara så härlig :)

      Radera
  2. God fortsättning, och lycka till med dina mål för 2015! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, och detsamma till dig! :)

      Radera
  3. Ditt läsår verkar ju ha varit riktigt lyckat! Vill så läsa The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender, den verkar så bra ... jag läste mycket bra 2014, så är nöjd även om jag inte klarade mitt mål på Goodreads :P God fortsättning och lycka till med målen 2015! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker definitivt att du ska ta och läsa The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender om du får tag på den. Den är bara så magisk och så fin.
      Så länge man har läst många bra böcker så tycker jag inte antalet böcker man läst under ett år (aka goodreads challenge) spelar någon roll. Tack detsamma! :)

      Radera
  4. Kul att du klarade ditt läsmål! Jag tycker också att du lyckades avsluta många serier. Jag känner också att jag mest påbörjar nya. God fortsättning du med och lycka till med dina mål för 2015! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte försöka med någon slags serieläsmaraton ibland så man får serierna lästa på en gång istället för att läsa en del då och då av en serie, men får se om det lyckas. Önskar dig också en god fortsättning! :)

      Radera