11 februari 2015

Vårlängtan - enkät

Jag blev taggad av Liza och Zelly för ett tag sedan att svara på en enkät om vårlängtan, tack så mycket! :) Jag välkomnar våren med öppna armar.


1. Vilket vårtecken längtar du mest efter?
De senaste två dagarna har varit sånär perfekta vårdagar trots att det finns snö, is och lite slask på marken. Fåglarna kvittrade, solen värmde och det fanns en frisk vind. Ännu bättre skulle det vara om all snö skulle vara borta och man skulle få syn på några tussilagor, vitsippor eller blåsippor. Åh, vad jag längtar efter våren.

2. Ett annat säkert vårtecken är när bokrean startar i slutet av februari. Har du någon särskild bok som du hoppas ska finnas till fyndpris på årets rea?
Inte egentligen. Jag vet inte om Finlands och Sveriges reor är på olika veckor/månader, iaf så har det inte kommit upp något på Finlands adlibris (om det inte redan har varit rea där), så det brukar sluta med att jag sällan köper något på rea. På vår bokhandel i stan hade/har de rea, men hittade inget där.

3. Våren bjuder också på många nya böcker. Är det någon/några som du längtar extra mycket efter?

Jag ser fram emot många böcker som ges ut i vår. Här kommer några av dem. Mars: Livet enligt Fikry av Gabrielle Zevrin, april: An Ember in the Ashes av Sabaa Tahir, maj: A Court of Thorns and Roses av Sarah J. Maas och The Wrath & the Dawn av Renée Ahdieh.

4. Finns det någon författare du önskar (men inte vet om det är aktuellt) ska komma med en ny bok/uppföljare i vår eller senare under året?
Åh, ja. Älskade hennes debutbok så skulle gärna se att Leslye Walton gav ut någon ny bok snart. Har läst att hon håller på att skriva på en nu, men ingen aning om när den kommer att ges ut. Säkert inte under det här året, tror jag..

5. Många tycker det är roligt att uppdatera garderoben när våren kommer med t ex en ny jacka eller nya skor. Är du på jakt efter något särskilt vårplagg?
Inte egentligen, men hoppas lite på att hitta några fina skjortor och kanske vinröda-ish jeggings eller nåt.

6. Finns det någon särskild debutant du ser fram extra mycket emot att läsa i vår, eller alternativt någon författare som för första gången översatts till svenska?
Finns säkert många debutanter i vår, men har inte direkt någon författare som jag hållit utkik för. Jag ser i alla fram emot Sabaa Tahirs bok som jag nämnde i fråga 3.

7. Det kommer också många nya pocketböcker i vår. Är det några särskilda titlar du har väntat på ska komma i pocket?
Nepp, inte någon som jag kan komma på just nu.

8. Sist men inte minst, det är ju inte vår än och även vintern har ju sina positiva sidor. Berätta vad du tycker är bäst med vintern!
Jaa..det är mörkt om nätterna, så man sover lite bättre. Och så gillar jag även de få dagar solen faktiskt skiner (det skulle den få göra lite oftare), jag känner mig mer levande då än under de dagar solen inte skiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar