31 juli 2013

Månadssummering – Juli 2013

juli

60. Den mörka staden av Carrie Ryan
61. Killing Sarai av J.A. Redmerski
62. Rubinröd av Kerstin Gier
63. Tyst av Hannah Harrington
64. Änglarnas kamp av Becca Fitzpatrick
65. Alice i Zombielandet av Gena Showalter
66. Wither av Lauren DeStefano
67. Magin av Maria V. Snyder
68. The Summer I Became a Nerd av Leah Rae Miller
69. Destroy Me av Lauren Oliver (mellanbok)
70. Gilla "Hata horan"

Sammanlagt: 11
Antal böcker:
10
Antal noveller/mellanböcker: 1

Månadens bok:
Killing Sarai - väldigt många bra böcker i juli, men när jag läste Killing Sarai kände jag att det var favoriten av alla.
Största överraskning:
Alice i Zombielandet/Rubinröd - Båda är böcker som jag antingen inte hade tänkt läsa (Alice i Zombielandet) eller inte riktigt visste vad jag skulle få ta del av (Rubinröd) och blev glatt överraskad över att de var så bra som de var! Härligt när böcker kan överraska så.
Största besvikelse:
Änglarnas kamp - Jag gillade första och tredje boken, men den sista boken levde inte upp till förväntningarna och var lite av en besvikelse men helt okej ändå.

Sammanfattning: Lika många böcker som förra månaden. De två första veckorna gick väldigt bra med tre-fyra böcker per vecka, men efter det så började det gå lite segt med böcker och jag valde att läsa böcker jag faktiskt hade lust att läsa för att få några böcker lästa i alla fall. Men det blev rätt så många böcker som var väldigt bra.

Läsplanering: Läsplaneringen gick tyvärr inte som jag hade tänkt mig. Jag gav upp Tillintetgjord, Påven Johanna och Stolthet och Fördom (men den sistnämnda boken tänker jag plocka upp vid ett senare skede igen). Efter att ha försökt läsa dem i nästan en månad och bara kommit till hälften eller knappt kommit förbi de första 50 sidorna kände jag att jag inte orkade längre. Dessutom var de bibliotekslån så jag kan inte ha dem hur länge som helst. Jag såg filmerna för Påven Johanna och Stolthet och Fördom (1995) och kände mig nöjd för stunden. Däremot läste jag Wither och gillade den, men den var lite...lugnare än jag hade förväntat mig. Rubinröd var som sagt en överraskning så jag ser redan fram emot att läsa Safirblå. Just nu håller jag på att läsa Sandmannen som jag än så länge gillar mycket och är nyfiken på hur det kommer att sluta.

Jag kommer ha läsplanering i augusti också, men jag tänker enbart koncentrera mig på mina egna böcker i bokhyllan då. Och så tänkte jag äntligen ta tag i och läsa både Divergent och City of Bones! CoB kommer ju på bio snart (30 augusti för Finland). Måste ju hinna läsa den innan dess. Jag har ledigt resten av augusti så jag ser fram emot att läsa många bra böcker då bokhyllan är full med böcker som verkar vara lovande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar