1 augusti 2013

Läsplanering – augusti 2013



läsplanering

Jag fortsätter med läsplaneringen även i augusti I juni läste jag 2 utav 6 böcker från listan och gav upp på tre böcker. I augusti kommer jag endast att läsa från min egen bokhylla.

Jag tänker ha som mål att läsa minst 1 bok från varje kategori med hjälp av en nummer generator, så att det blir lite slumpmässigt valt. Om det blir tid över för fler böcker väljer jag bara fritt vilka böcker jag vill läsa. Men jag tänker inte ta stress ifall jag inte hinner läsa alla böcker under just den månaden.

Böckerna för juli är följande:

YA bokserie: City of Bones av Cassandra Clare
Kommer precis passligt innan filmen. Lite spänd på den här. Har alla böcker hemma så jag hoppas det kommer bli en bra läsning.

Vuxen bokserie: Dark Lover av J.R. Ward
Jag har väldigt få vuxen bokserier, men jag ser verkligen fram emot att läsa denna.

Klassiker: Invandrarna av Wilhelm Moberg
Den ena utav 2 klassiker jag har hemma.

Book jar: Ensamma tillsammans av Emma Juslin
Köpte den här för något år sedan och kommer inte ihåg vad den handlar om, bra att den kom upp i book jaren.

Valfri stand-alone bok från bokhyllan: The Shining av Lauren Beukes
Använde nummergeneratorn eftersom jag inte kunde bestämma mig vilken jag vill läsa.


Boktolva: Veronica Roth
Nu ska det äntligen läsas Divergent.

3 kommentarer:

  1. Är väldigt nyfiken på Cassandra Clares böcker!

    SvaraRadera
  2. Jag med! Jag har både Mortal Instruments och Infernal Devices serien hemma så det ska bli kul-spännande att kasta sig in i världen som hon byggt upp.

    SvaraRadera
  3. Jag läste City of bones för bara någon vecka sen och den bar bra!

    SvaraRadera