14 oktober 2015

Harry Potter illustrerad utgåva

Nu har säkert nästan alla köpt den illustrerade utgåvan av första Harry Potter boken. Jag tänker erkänna att jag inte har läst alla HP böcker. Yikes! Jag läste den första för en massa, massa år sedan, läste antagligen de två följande också, kanske, jag kommer inte ihåg.




Så i och med att de ger ut dessa illustrerade utgåvor av alla böckerna, om jag förstått rätt, så tänkte jag ta tag i det och läsa dem på riktigt. Jag har sett några illustrationer och tycker de är så otroligt fina. Definitivt en bok man vill ha i bokhyllan! Däremot så vet jag inte om jag vill läsa dem på engelska eller svenska.

6 kommentarer:

  1. Jag köpte den på engelska och älskar den verkligen! Alltså illustrationerna är helt fantastiska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, måste köpa den snarast! Jag har bara sett fåtal illustrationer, men redan de är helt fantastiska.

      Radera
  2. Jag ger Crimson 3,5/5. Gillar verkligen miljön och skådisarna och det syns väldigt tydligt vem som har gjort den. Fölllite på storyn på slutet tycker jag men ändå en sevärd film. Jo jag måste med köpa alla utgåvorna för de är helt fantastiskt vackra! Hoppas de satsar på att släppa de flesta. Vill försöka läsa Six of crows nu genom att Bardugo kommer till stockholm nästa vecka och vill så gärna ha den signerad!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, så det är något som jag kan vänta med att se när den kommer på dvd :) Det hoppas jag med! Åh, ni ska få Bardugo till Stockholm. Sverige har alltid en massa fina författare på besök (som t.ex. Sally Green och Laini Taylor på bokmässan) och nu Bardugo.

      Radera