17 februari 2013

Soul screamers omslagsduell

Soul screamers är en serie jag verkligen är nyfiken på och kommer att beställa första boken i min bokbeställning. Men funderar lite vilket omslag jag skall köpa..

Soul Screamers böckerna som häftade: My Soul to Take, My Soul to Save, My Soul to Keep, My Soul to Steal, If I Die, Before I Wake, With All My Soul

v1

Först är det dessa omslag. Jag tycker inte så mycket om dem förutom de två sista omslagen vilka är snygga, tycker jag.

 

v2

Sedan kommer mina favoritomslag och det omslaget jag varit så insatt på att köpa.

 

volumes

Och så omslagen för samlingsvolymerna som går i samma stil som de två sista i allra första omslagen.

 

Men så kommer jag till problemet. Samlingsvolymerna har både böckerna OCH mellanböckerna (som endast finns som e-book om jag förstått rätt). Om man ser på adlibris så kostar en samlingsvolym med 3 böcker 6,40€. Och EN bok ur serien är i samma prisklass (7-8€).  Skulle ju egentligen löna sig att köpa dessa istället då man får dem billigare och mellanböckerna med. Fast sista boken nr. 7 (With all my Soul) finns inte med så den blir man ju och köpa skilt om den inte då kommer som en volym (med endast en bok?)

Volume 1: My Soul to Lose (0.5) \ My Soul to Take (1) \ My Soul to Save (2)

Volume 2: My Soul to Keep (3) \ Reaper (3.5) \ My Soul to Steal (4)

Volume 3: If I Die (5)\ Never to Sleep (5.5) \ Before I Wake (6)

10 böcker vs 7 böcker
19.20€+7.00€ vs ~49-51€. På vilken basis skulle ni välja? Omslagen eller priset? För mig blir det nog på grund av pris skillnaderna samlingsvolymerna, fast jag skulle vilja ha favoritomslagen i min bokhylla.

4 kommentarer:

  1. Jag skulle ha köpt samlingsvolymerna, mest för att det är billigare samt att man får med mellanböckerna. Har själv de brittiska omslagen och tycker att de är grymt snygga, men då jag köpte dem så visste jag inte att samlingsvolymerna fanns.

    SvaraRadera
  2. Ja, det blir nog samlingsvolymerna när jag gör beställningen :) De brittiska omslagen är verkligen snygga!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också de andra bäst, det är så himla häftiga! :)

    SvaraRadera
  4. Det är de verkligen :)

    SvaraRadera