12 augusti 2013

Fem frågor om boken - City of Bones | Burn for Burn

Jag tänkte att jag varje måndag ska svara på fem frågor om boken som jag läser just nu. Jag har sett den på några bokbloggar och tyckte det kunde vara en kul grej att ha på bloggen.

Hur många kapitel har du läst i boken? Jag är inne på 11:e kapitlet256683

Vad var den första meningen i boken? ""You've got to be kidding me," the bouncer said, folding his arms across his massive chest."

Vad var den sista meningen du läste i boken? "I, for one, am a little curious as to what the High Warlock of Brooklyn's name is doing inside your head."

Hur tycker du att boken verkar? Jag är fast. Eftersom jag redan har karaktärernas utseende från filmen så är det enklare att föreställa mig dem. (Jag längtar verkligen till filmen.)

Vilken händelse är din favorit hittills? Inte någon favorit än, men jag tyckte det var lite roligt när katten Church ledde Jace, Clary och Simon till köket där Isabelle höll på att laga soppa och ingen ville äta utav den. Den där katten blir nog säkert en favorit hos mig.

 

Hur många kapitel har du läst i boken? Jag har läst 7 kapitel (4 kapitel + 3 "introduktions"-kapitel till de tre berättarrösterna)13545084

Vad var den första meningen i boken? "The morning fog has painted everything white."

Vad var den sista meningen du läste i boken? "Maybe I wasn't worth remembering."

Hur tycker du att boken verkar? Jag har inte hunnit så långt ännu, men den verkar vara bra. Tror det kommer bli en intressant läsning. Och korta kapitel = gillar.

Vilken händelse är din favorit hittills? När Kat springer upp till Rennie och "tacklar" till henne med axeln. Kunde precis föreställa mig den scenen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar