5 augusti 2013

Fem frågor om boken - Divergent

Jag tänkte att jag varje måndag ska svara på fem frågor om boken som jag läser just nu. Jag har sett den på några bokbloggar och tyckte det kunde vara en kul grej att ha på bloggen.

Hur många kapitel har du läst i boken? Jag har läst sju kapitlar. 16116728

Vad var den första meningen i boken? "Det finns en spegel hemma."

Vad var den sista meningen du läste i boken? "Jag lägger kudden över huvudet för att utestänga ljudet av Als gråt och somnar med våta kinder."

Hur tycker du att boken verka? Jag har inte hunnit så långt än, men jag tycker om det jag läst och är väldigt nyfiken på hur det kommer att fortsätta.

Vilken händelse är din favorit hittills? Det är nog när Tris och Four sitter vid matbordet och..utmanar varandra lite. Jag ser fram emot att läsa mer om de här två tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar