6 augusti 2013

Topp tio böcker jag önskar hade en uppföljare

toptentuesday


Jag tänkte börja med Top Ten Tuesday på bloggen.
Ämnet för denna tisdag är: Books I Wish Could Have Had Sequels


Det är ganska sällan som jag känner att en bok borde ha en uppföljare, kanske för att jag för det mesta bara har hunnit läsa 1 eller 2 böcker i en serie eller så tycker jag att slutet var okej, men jag hittade i alla fall några böcker som jag gärna skulle se en fortsättning på eller så en kort novell bara för att knyta upp lite lösa trådar.


Untitled-1


1. Fångad/Stolen av Lucy Christopher: Det har gått nästan ett halv år sedan jag läste Fångad och jag tänker på den ibland. Jag skulle gärna vilja veta hur det går för Gemma och Ty. Jag blev visst smått besviken på hur det slutade. Jag vill helt enkelt ha mer utav dem två och ja, jag vet inte. De skulle kunna träffas igen några år senare? Jag hoppas så på en uppföljare någon dag.

De två följande tillhör en serie som jag läst färdigt.

2. Den mörka staden (De vassa tändernas skog -trilogin) av Carrie Ryan. Fastän slutet faktiskt var ett helt bra slut så har den potential för en fjärde bok och den skulle jag gärna läsa.

3. För evigt (Mercy Falls vargar -trilogin) av Maggie Stiefvater. Som jag kommer ihåg det så var slutet lite oklart för mig. Jag hade gärna läst någon novell om hur det är i framtiden..

3 kommentarer:

  1. Håller med om För Evigt men fick precis ett tips om den här videon av författaren: http://www.youtube.com/watch?v=ApB_kgtJGI0 som förklarar varför hon skrev slutet som hon gjorde. Det hjälpte lite!

    SvaraRadera
  2. Åh, ja, det hjälpte nog lite nu. Bra att hon pratade om det :)

    SvaraRadera
  3. Åh, ja, det hjälpte nog lite nu. Bra att hon tog upp det :)

    SvaraRadera