10 augusti 2013

Tre på tre 2013

Jag tänkte vara med i utmaningen Tre på tre (eftersom utmaningar är ett bra sätt att få böcker lästa) som Pocketlover även drar i höst, men första gången som jag deltar i. Tre på tre går ut på att man läser tre böcker under september-november. Man kan välja vilka tre böcker man vill, mera information finns här.

Jag funderade en lång tid på vilka tre böcker jag skulle läsa och kom äntligen fram till att jag vill läsa klart åtminstone de här tre serierna i år. Den tredje boken för varje serie kommer passligt ut nu under hösten, så då tänkte jag läsa andra boken utav följande serier och förhoppningsvis läsa tredje boken i samma veva (om biblioteket fått in dem då vill säga):

September: Safirblå av Kerstin Gier (Ädelstens-trilogin)
Oktober: Pandemonium av Lauren Oliver (Delirium-trilogin)
November: Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren (Engelfors-trilogin)

4 kommentarer:

  1. […] fyra månaderna. Självklart kommer jag säkert läsa annat också om det finns tid. Jag är med i utmaningen tre på tre där jag har som mål att läsa andra boken i en serie så där borde jag få tre serier avslutade. […]

    SvaraRadera
  2. […] böckerna i tre på tre utmaningen och listan över serier som jag vill läsa klart i år så har jag en hel del böcker i bokhyllan […]

    SvaraRadera
  3. […] fyra månaderna. Självklart kommer jag säkert läsa annat också om det finns tid. Jag är med i utmaningen tre på tre där jag har som mål att läsa andra boken i en serie så där borde jag få tre serier avslutade. […]

    SvaraRadera
  4. […] 6 av 12 författare. Författarfemman läste jag 3 av 5. Av klassikerna läste jag inte en enda och Tre på tre läste jag bara en utav tre. Läs-a-loten som var nu under den senaste veckan så fick jag bara ett […]

    SvaraRadera