9 augusti 2013

Nytt i bokhyllan #14

De två senaste veckorna har det kommit lite till böcker, några recensionsex. och några förhands- och impulsköp. (Det är svårt att låta bli att köpa....)

20130806_154919

Insurgent (Divergent #2) av Veronica Roth. Ett recensionsexemplar från Modernista, tack så mycket! ♥ Jag läste just färdigt Divergent, så den kom i precis rätt tid.

Helioskatastrofen av Linda Boström Knausgård. Ett recensionsexemplar från Modernista, tack så mycket! ♥ Baksidestexten väckte mitt intresse, men jag har ingen aning om vad jag ska ha för förväntningar på den. Får helt enkelt se när jag läst den.

Den nya människan av Boel Bermann. Ett recensionsexemplar från Kalla Kulor, tack så mycket! ♥ Jag har redan läst den och tyckte den var väldigt bra. Rekommenderar!

Indelible (The Twixt #1) av Dawn Metcalf. Jag fick nys om den här boken i juni och har sedan dess bara väntat på att den ska släppas. Omslaget är så snyggt och jag är så taggad på att få börja läsa denna.

Wolfsbane (Nightshade #2) av Andrea Cremer. Det här är egentligen ett impulsköp då jag såg att den bara var under 4€ på Book Depository. Första boken i serien, Nightshade, var också bara ca 4€ när jag köpte den. Måste ta och läsa första boken snart.

Soul Screamers volume three (Soul Screamers #5, 5.5 & 6) av Rachel Vincent. Även denna serie måste jag ta och fortsätta läsa då jag bara läst första boken än så länge. Men känns bra att ha hela serien hemma nu, fast jag såg att en volym 4 kommer ut nästa år och har då med sig ett par till noveller.

20130809_174652

Hallowed och Boundless (Unearthly #2 & 3) av Cynthia Hand. Lite av ett impulsköp det med, men nu har jag hela serien hemma. Omslagen är så fina!

5 kommentarer:

  1. Oh vart hittade du info om att det skulle komma en volym fyra? :D

    SvaraRadera
  2. Jag råkade faktiskt se det på goodreads (http://www.goodreads.com/book/show/18246312-soul-screamers-volume-four) och så hittade jag hennes sista kommentar på hennes blogg. "Thank you! And in fact, you’ll find that very novella as bonus content in the Volume 4 omnibus next year." Finns en risk för spoilers i kommentarerna dock. (http://www.rachelvincent.com/blog/rachels-books/soul-screamers/) :D

    SvaraRadera
  3. Jag har ju redan köpt sjunde boken, men tror jag ska köpa volym 4 ändå när novellerna finns där ^^

    SvaraRadera
  4. Svar: Eller hur! Det är helt galet, men antar att det är samma för alla som har något som de gillar riktigt, riktigt mycket. Måste dock skärpa mig och läsa mina böcker också, för jag vill ju verkligen läsa dem men ofta kommer bibliotekslån i vägen eftersom de måste tillbaka till biblioteket medan mina egna böcker alltid finns kvar. Så typiskt mig ^^

    Du ser också ut att ha fått ihop en härlig hög med böcker! Är väldigt nyfiken på Indelible så ska bli kul att läsa din recension på den sedan :)

    SvaraRadera
  5. Haha, jag har också samma problem med bibliotekslån. Funderar på att sätta reserverings- och låneförbud bara för att xD

    Ska försöka ta o läsa Indelible inom en snar framtid, men får se hur det går heh :)

    SvaraRadera