19 augusti 2013

Fem frågor om boken - Insurgent

Jag tänkte att jag varje måndag ska svara på fem frågor om boken som jag läser just nu. Jag har sett den på några bokbloggar och tyckte det kunde vara en kul grej att ha på bloggen.

Hur många kapitel har du läst i boken? Fjorton kapitel har jag läst. 17951497

Vad var den första meningen i boken? "Jag vaknar med hans namn i min mun."

Vad var den sista meningen du läste i boken? "Soldaten avfyrar sitt vapen och jag faller."

Hur tycker du att boken verkar? Det är en massa spänning nu, så det är lite som att sitta på nålar. Riktigt bra!

Vilken händelse är din favorit hittills? När Tris får en mardröm och traskar in till Fours rum för en liten mysstund.

2 kommentarer:

  1. Att läsa dem här böckerna är verkligen som att sitta på nålar men dock tyckte jag inte att Insurgent var lika bra som Divergent. Men jag håller tummarna på att den kommande boken Allegiant ska vara bättre :)

    SvaraRadera
  2. Jag har ännu ingen åsikt om vilken jag tycker är bättre. Får se när jag läst klart. Önskar man inte behövde vänta ett år på den svenska Allegiant :) Jag sitter som på nålar medan jag läser, men sedan när jag gör något annat så känns böckerna inte precis lika medryckande längre. Tråkigt att man blir kräsen när man läser så mycket dystopier.

    SvaraRadera