7 april 2013

Nytt i bokhyllan (6) - bokpaket #3

Nu har jag fått alla böcker jag köpt till min födelsedagsbeställning. Härmed kommer bokpaket 3 från amazon, book depository och bokhandeln. Bokpaket 1 och bokpaket 2.

20130407_151503

20130407_151549

Ser nu att jag lagt de två första böckerna i fel ordning..

Utvandrarna, Invandrarna, Nybyggarna och Sista brevet till Sverige av Wilhelm Moberg. Lite av ett impulsköp när jag köpte de fyra böckerna med nytt omslag i Utvandrar serien tidigare under veckan. Men omslagen är så otroligt fina! Jag läste första boken i slutet av förra året/början på detta året, men orkade inte läsa andra boken direkt efter och eftersom det var ett bibliotekslån så lämnade jag tillbaka den så nu köpte jag alla fyra. Ser fram emot att läsa fortsättningen.

20130407_151738

Legend och Prodigy av Marie Lu. Bokbloggar som gjort mig nyfiken på denna serie så jag köpte båda böckerna. Hoppas jag kommer gilla dem

Code Name Verity av Elizabeth Wein. Ett tag så har jag velat beställa boken, men den har varit tillfälligt slutsåld med just det här omslaget på adlibris och amazon, och när jag kom på att den kanske kunde finnas på book depository så beställde jag den därifrån direkt (men såklart direkt efter att jag hade beställt och boken blivit utskickad så kom den upp på amazon igen). Men ja, ser verkligen fram emot att läsa den här.

Pretty Girl Thirteen av Liz Coley. Bilden ovan ger ingen rättvisa till omslaget, det är så mycket finare i verkligheten. Jag satt och beundrade det i fem minuter innan jag tog upp nästa bok. Jag ser verkligen fram emot att läsa PG13.

Nightshade av Andrea Cremer. Lite av ett impulsköp då boken endast var 4.44€ på book depository. Men jag vill ju även läsa den här serien då bokbloggare gett bra betyg åt den.

20130407_152012_1

Sist, men inte minst. Wither, Fever och Sever av Lauren DeStefano. Kanske de böcker jag varit mest intresserad av alla böcker jag köpt. Jag är så glad att jag lyckades hitta Wither med rätt omslag och storlek till sist. Överallt som jag har sett så har den varit slutsåld - jag gav nästan upp, men när jag såg att den faktiskt fanns på amazons marketplace så bestämde jag mig för att skita i frakten och beställa den därifrån och är väldigt glad att det kom så snabbt och smidigt fram (tog bara 2-3 dagar). Och väldigt glad att Sever är i den härligt turkosa färgen och inte den..gröna färgen. Ska försöka att inte ha för höga förväntningar på serien. Men åh, ser så fram emot att läsa dem.

Jag har märkt då jag beställde böckerna att jag om och om igen kontrollerat att omslagen matchat och varit i rätt storlek om jag köpt böcker som ingår i en serie. Jag har t.o.m en lista där jag skrivit upp isbn på de rätta utgåvorna av böcker som ingår i en serie så jag vet vilka jag ska beställa i framtida bokbeställningar. Jag har redan planerat vilka böcker som ska ingå i min andra stora bokbeställning, men det blir nog inte fören till sommaren.(Fast det kliar i fingrarna att beställa hem nu,nu haha)

Har bestämt mig för att endast köpa böcker jag verkligen vill läsa och inte böcker som jag bara spontant eller kanske vill läsa. Borde väl egentligen underlätta rensningen i min to-read lista också då jag varit tveksam att köpa vissa böcker (för där är verkligen många böcker som jag inte direkt vill köpa hem, men gärna skulle läsa om de fanns på biblioteket - vilket är väldigt lite när det gäller engelska YA böcker :/).

13 kommentarer:

  1. Utvandrarsviten köpte även jag för ett tag sedan. Dom är så fina!

    SvaraRadera
  2. Har du de stora böckerna till Fever? :)

    SvaraRadera
  3. Woops, ser nu att du har de stora böckerna. Tänkte inte på det när jag första bilden. Jag är blind! xD

    SvaraRadera
  4. Hehe, ja de stora böckerna ^^ Blev lite överraskad att de var så stora när jag öppnade paketet xD

    SvaraRadera
  5. Ja, de är verkligen fina! Kan sitta länge och titta/peta på broderierna haha.

    SvaraRadera
  6. Jag har första boken, wither i samma omslag som du och vill gärna ha de stora när jag köper fortsättningen du skulle inte kunna skriva upp ISBN numret? :)

    SvaraRadera
  7. Pretty Girl 13 läste jag nyss och tyckte väldigt mycket om. Hoppas du gillar den och resten av dina nya böcker! :)

    SvaraRadera
  8. Jag såg att du med hade köpt den i din senaste beställning, så det är bra att du tyckte om den då vi har ganska lika boksmak :)

    SvaraRadera
  9. Javisst kan jag det :)
    Fever: 978-0-00-745779-3
    Sever: 978-0-00-748351-8

    SvaraRadera
  10. Just nu är jag väldigt intresserad av Legend-serien :) Hörde nämligen att den är typ lite löst baserad på Les Miserables ;)
    SV: Ja, man hade ingen aning om att alla dessa fina böcker fanns innan man började blogga! Det görs för lite i Sverige för att framhäva ungdomsserier :P

    SvaraRadera
  11. Imponerande hög :) Jag är också sjuk på Utvandrar-serien. Skulle så vilja ha den fina utgåvan, men hela serien står redan i hyllan...

    SvaraRadera
  12. Ja, om man redan har tidigare utgåvor av böcker så kan det ju vara lite si och så med att köpa en hel serie av en ny utgåva. Kanske du kan sälja/ge bort de du har?

    SvaraRadera