30 april 2013

Månadssummering - April 2013

Lästa böcker

april

26. The Spring Before I Met You av Sarah Rees Brennan
27. The Summer Before I Met You av Sarah Rees Brennan
28. Förföljd av det förflutna av Nora Roberts
29. De rätta av Scott Westerfeld
30. Unspoken av Sarah Rees Brennan
31. Beautiful Creatures – mörka drömmar, livsfarlig kärlek av Kami Garcia & Margaret Stohl
32. The Fault In Our Stars av John Green
33. Jag biter i apelsiner av Annakarin Thorburn
34. Psykbrytaren av Sebastian Fitzek
35. Månfågel av Ingelin Angerborn

Antal lästa böcker: 10
Antal noveller/mellanböcker: 2

Bästa bok: Unspoken av Sarah Rees Brennan
Sämsta bok: Återigen har jag inte läst någon bok som varit direkt dålig, men Förföljd av det förflutna hamnade sist på listan.
Största överraskning: Psykbrytaren av Sebastian Fitzek


Sammanfattning: Blev 10 böcker i april. Mitt försök att läsa utav mina egna böcker gick inte så bra då jag endast läste en och resten var bibliotekslån förutom de  2 korta mellanböckerna som hörde till Unspoken. Jag läste väldigt många böcker som var bra. Jag gillade i princip alla böcker väldigt mycket. Unspoken och dess två mellanböcker är min absoluta favorit i april. Helt underbara karaktärer. The Fault In Our Stars, Jag biter i apelsiner och Psykbrytaren var böcker som jag verkligen gillade. De grep tag i mig eller gjorde mig helt överrumplad så de hamnade högt på listan efter Unspoken. Beautiful Creatures toppade ganska högt den med. Månfågel och De rätta var rätt så bra, men inga böcker som jag efteråt tänkte på så mycket.

I maj kommer jag att börja med temaläsning. Ett inlägg kommer att komma upp idag eller imorgon. Eftersom jag inte har något jobb i maj, bara studier så hoppas jag att jag får fler böcker utlästa än vad jag tidigare fått. Jag har några reservationer på ett par böcker så dem ska jag också läsa ut i maj så jag kan koncentrera mig på mina egna böcker sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar