14 april 2013

Sommar (och höst) böcker från svenska bokförlag

Jag har gått igenom några av de svenska bokförlagens sommar (och höst) kataloger och plockat ihop böcker som jag är nyfiken på och vill läsa.

Bazar Förlag

bazar

Mörk ängel av Laini Taylor - utkommer i augusti (goodreads) Jag har den engelska på min to-read lista, men när den nu en gång kommer ut på svenska så tänker jag läsa den på svenska.

Snöbarnet av Eowyn Ivey - utkommer i september (goodreads) Låter lite kusligt, men tror den kan vara riktigt bra! Ser fram emot den väldigt mycket.

De osynliga av Stef Penney - utkommer i augusti (goodreads) Blir ju nyfiken varför familjen inte vill hjälpa att hitta personen så De osynliga vill jag ju läsa.

Bokförlaget Forum

forum1

På ön av Tracey Garvis Graves - utkommer i juli (goodreads) Omslaget är så fint! Tror handlingen kan bli ganska bra också. Ser fram emot att läsa.

Djävulen hjälpte mig av Caroline Eriksson - utkommer i juni (goodreads) Får lite rysningar när jag läser handlingen, verkar som en bra och spännande bok. Vill läsa nu!

Röd måne av Elisabet Nemert - utkommer i maj (goodreads) Jag har inte läst någon av Nemerts böcker innan, men har en del på min to-read lista.

forum2

Sommarboken av Emylia Hall - utkommer i maj (goodreads) Verkar vara en fin bok med många känslor inblandade. Och omslaget är väldigt fint det med. Ser fram emot att läsa.

Introvert - den tysta revolutionen av Linus Jonkman - utkommer i maj. Lite nyfiken på den här boken då jag själv är introvert.

B Wahlströms / Damm Förlag

bwahldamm

Änglarnas kamp av Becca Fitzpatrick - utkommer i maj (goodreads) Sista delen i Hush, hush serien, ser fram emot att läsa. Och som jag saknat Patch!

Andra andningen av Sofie Sarenbrant - utkommer i maj (goodreads) Jag har tyckt att Sarenbrants tidigare böcker varit helt okej, men vill ändå läsa böckerna hon ger ut.

De skandalösa av Simona Ahrnstedt - utkommer i juni (goodreads) Jag älskade Överenskommelser och Betvingade så ser fram emot att läsa De skandalösa!

Det enda rätta av Susanne Boll - utkommer i maj (goodreads) Jag har inte läst något av Boll förut, men jag är lite nyfiken på denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar