21 maj 2013

Omslag för andra boken i Beautiful Creatures

Jag läste ganska nyligen den första boken av Beautiful Creatures på svenska och efteråt funderade jag om jag skulle köpa fortsättningen på engelska istället för att vänta på översättningen, men nu när jag sett att andra boken kommer ut i augusti så blir det att läsa resten på svenska också. Jag är ganska glad att de släpper så här tätt inpå. Fast som det nämndes i Fridas inlägg om bokens titel så är jag lite av samma åsikt. Eller är det så att  Svåra val, magiska hemligheter make up att det inte står Beautiful Darkness eller något liknande? Så som bok 1 hade och Mörka drömmar, livsfarlig kärlek. Bok 3 kommer säkert ha något annan text istället för Beautiful Redemption.

Men i alla fall så ser jag fram emot att läsa vidare om Lena och Ethan.

9789155259068

En förbannelse, ett val, två öden … Sedan Ethan mötte den mystiska tjejen Lena med det mörka håret och de gröna ögonen, har ingenting varit sig likt. Mellan Ethan och Lena slår det gnistor. Men Lena hör till en hemlig och mörk värld av magi.


Ethans och Lenas kärlek är starkare än deras omgivning förstår. Men efter en svår förlust drar sig Lena undan. Kan de klara av alla motgångar? Deras kärlek har ett pris …

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar