7 september 2013

Bokbloggsjerka 6 – 9 september

jerka11 Veckorna går så snabbt att man inte ens hinner med i bokbloggsjerkan.  Annika frågar:

 Vad skulle du göra om du plötsligt blev fem miljoner kronor rikare?

En ganska enkel fråga eftersom det är en fråga som jag ibland tänker på. Vad skulle jag göra med pengarna om jag vann en stor summa?

Fem miljoner kronor skulle betyda sisådär 500 000 € för mig (ser nu att Sara Pepparkaka redan har omvandlat det till 597 000€, det var mer än jag trodde ;D). Först skulle jag köpa en lägenhet (en trea kanske), möbler som behövs för de enda möblerna jag äger är de jag har i mitt sovrum och en stor bokhylla så både gamla och nya böcker får rum (!). Sedan skulle jag antagligen vilja resa lite, kanske till London, Paris eller något som är nära. Sydkorea och Japan skulle jag inte heller tacka nej till. Ge mina föräldrar en summa av pengarna så de skulle kunna renovera det som de vill renovera på huset. Brorsan skulle jag säkert också ge lite. Resten av pengarna skulle jag spara inför framtiden. Skänka till välgörenhet skulle jag säkert också göra.

11 kommentarer:

  1. Forex påstod att det skulle vara den summan..
    Framtiden är ju ett bra skäl att spara, som dom säger i reklamen!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag var för lat för att själv kolla vad forex hade att säga :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är bra saker att använda pengarna på :)

    SvaraRadera
  4. Håller med om att London och Paris skulle vara perfekta resmål då de inte ligger så långt bort. Hade tagit mig en tur dit jag med med alla mina pengar ;-)

    SvaraRadera
  5. Mmm, resor är bra. Planerar resa till Paris till våren med Sonen som så gärna vill se "Paristornet".

    SvaraRadera
  6. Resor är helt rätt. Jag valde en husbil för det ändamålet, men jag tänker nog då närmast hålla mig i Europa.

    SvaraRadera
  7. Fem miljoner kan ge en fin guldkant på livet!

    SvaraRadera
  8. Ja, det kan det verkligen!

    SvaraRadera
  9. Åh, en husbil låter inte heller fel.

    SvaraRadera
  10. Det låter härligt :)

    SvaraRadera
  11. Ja, precis :) I London skulle jag säkert komma med en nästan tom resväska, spendera en stor summa på böcker och komma hem med en fylld resväska.

    SvaraRadera