1 september 2013

Månadssummering – Augusti 2013

augusti

71. Sandmannen av Lars Kepler
72. Divergent av Veronica Roth
73. Den nya människan av Boel Bermann
74. Helioskatastrofen av Linda Boström Knausgård
75. Burn for Burn av Jenny Han, Siobhan Vivian
76. City of Bones av Cassandra Clare
77. Insurgent av Veronica Roth
78. Frozen Heart av Annabelle Blume
79. Dangerous Girls av Abigail Haas
80. Jag går dit du går av Nina LaCour
81. Törst av Richelle Mead

Sammanlagt: 11
Antal böcker:
11
Antal noveller/mellanböcker: 0

Månadens bok:
Den nya människan av Boel Bermann. Uppiggande med en vuxen dystopisk bok.
Största överraskning:
Burn for Burn och Dangerous Girls var två contemporary böcker som jag slukade i mig ganska snabbt och trodde inte jag skulle gilla dem såå mycket. Vill läsa följande bok i Burn for Burn serien!
Största besvikelse:
Inte direkt någon besvikelse denna månad, men jag hade förväntat mig liiiite mer av Frozen Heart.

Sammanfattning: Augusti har till största delen varit ledigt för mig från både jobb och studier, men ändå så lyckades jag bara läsa samma mängd böcker som när jag jobbar eller studerar. Hade trott jag skulle hinna med mer när man har all tid i världen. Iofs så innebär sommar med en massa saker på gång så man hinner inte alltid läsa och så hade jag en liten lässvacka. Under september börjar studierna (kurser x2) och även deltidsarbete så jag hoppas jag får en del läst i alla fall. Tänker försöka spendera mindre tid framför bloggen/datorn nu så jag får mer läst för läsning är verkligen ett sätt för mig att slappna av och bara vara.

Läsplanering: Läsplaneringen gick heller inte riktigt som planerat. Läste 2 utav 6 böcker (Divergent och City of Bones). Det kommer alltid en massa intressanta böcker emellan som man istället vill läsa. Under september-december månaderna kommer jag ha det lite annorlunda med läsplaneringen eftersom jag vill koncentrera mig på att läsa klart en hel del serier innan året är slut.

7 kommentarer:

  1. Du verkar ändå ha valt väldigt många bra böcker tycker jag ;) Sandmannen var jag helt fast i när jag läste. Och Den nya människan har jag också planer på att läsa så kul att du tyckte om den :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det blev en hel del bra böcker :) Sandmannen tyckte jag var rätt så bra också. Slutet var ju helt en massa ???. Hoppas de släpper en femte bok snart! xD

    SvaraRadera
  3. Längtar som en tog att få läsa Sandmannen men väntar tills den släpps som pocket...

    SvaraRadera
  4. Vi får hoppas den släpps snart då fast lär väl dröja ett tag?

    SvaraRadera