18 september 2013

Minirecensioner x3 - Wither | The Summer I Became a Nerd | Frozen Heart


Titel: Wither (The Chemical Garden #1)
Författare: Lauren DeStefano
Utgivning: Harper Voyager, 2011
ISBN:  978-0-00-742547-1 (häftad)

badge1
Betyg:
4/5

Det var omslaget som först fick mig att få upp ögonen för böckerna i serien. Så snyggt och om man börjar analysera omslaget ser man saker som boken handlar om (lägg märke till de som har cirkel runt sig). Själva handlingen lät också väldigt intressant då kvinnor och män dör vid åldern 20 respektive 25. Så för att människor ska leva vidare i framtiden så gifter väldigt unga flickor, bara barn t.o.m, sig med män som är under 25. Det lät mindre trevligt. Konceptet och världen var trots allt det ganska intressant.

Tempot var lugnt och på något sätt lite...harmoniskt i vissa stunder (när man glömde bort vad det egentligen var som pågick). Rhine som var min favorit utav fruarna är huvudkaraktären i boken, men jag tyckte att hon mest bara berättade/tänkte saker, därav det lugna tempot. Fastän det inte hände så mycket när det gäller spänning, gick det ändå snabbt att läsa ut boken. Men jag hade väntat mig mer utav boken fast jag vet inte hur man kunde ha ändrat på berättelsen, för sist och slutligen så gillade jag den precis så som den var. Jag ser redan fram emot att läsa Fever, som är andra boken i serien för att se hur det går för henne.

Andra delar i serien:
1. Wither
2. Fever
3. Sever

liner

Titel: The Summer I Became a Nerd
Författare: Leah Rae Miller
Utgivning: Entangled Teen, 2013
ISBN:  978-1-62061-238-5 (häftad)


badge1
Betyg:
3.5/5

En populär tjej som inte vågar visa vem hon egentligen är - en serienörd. Jag tycker det är lite småtöntigt, varför skulle man inte kunna visa att man är en serienörd. Det ledde ju till en hel del lögner och missförstånd uti genom boken av att försöka vara två olika personer beroende på vem hon var med. Men å andra sidan så tyckte jag det var lite roligt hur Maddie verkligen ansträngde sig för att gömma sig bakom ett par solglasögon och hoodie. Då och då så fick man skratta till lite. Det innehåller lite LARPing också, men eftersom jag själv inte är så insatt i det så gick det mesta förbi mig. Sist och slutligen var boken en väldigt mysig och nördig sommarläsning som jag gärna rekommenderar.

liner

Titel: Frozen Heart (The Outlier Chronicles #1)
Författare: Annabelle Blume
Utgivning: Inkspell Publishing, 2012
ASIN: B008U2ISQ8  (kindle)


badge1
Betyg:
3/5

Ända sedan jag lästa handlingen om Frozen Heart i december förra året så ville jag läsa den. Det lät precis som en bok jag skulle gilla både gällande världen och handlingen, men tyvärr blev jag lite besviken. Jag hade väntat mig lite mer action och spänning som skulle göra att man fastnade för boken. Karaktärerna kändes lite platta och det gick lite för snabbt, men hundarna gillade jag. Däremot var boken ganska kort så man måste väl få ihop allting under 190 sidor. Den här recensionen (kan innehålla spoilers!) beskriver exakt vad jag hade förväntat mig. Jag såg att det finns en bok 2 som heter Melted Tears, men jag vet inte om jag kommer att läsa den fast jag är ändå lite nyfiken på hur det fortsätter.

Andra delar i serien:
1. Frozen Heart
2. Melted Tears

1 kommentar:

  1. […] Taylor Obsidian (Lux #1) av Jennifer L. Armentrout The Summer I Became a Nerd av Leah Rae Miller (recension) Vain (The Seven Deadly #1) av Fisher Amelie The Edge of Never (The Edge of Never #1) av J.A. […]

    SvaraRadera