3 september 2013

Fem frågor

Jag blev taggad av 23 minuter att svara på fem frågor, så här kommer svaren:


Vem inspirerade dig/uppmuntrade dig att börja blogga?
Min första blogg hade jag när jag var kanske 12 år eller nåt sånt och genom åren har jag haft ett antal bloggar som handlat om min vardag. Bloggen som jag har nu (Lena C) är min bokblogg och den skapade jag för att jag tyckte det verkade vara en kul "genre" på bloggar (när jag skapade den var jag ganska ny inom bokbloggsvärlden) och man får så många bra tips på böcker. Och så vill jag komma ihåg vilka böcker jag läst också.
Hur väljer du ämnen att blogga om?
Alla mina tidigare bloggar har handlat om vardagen, nu skriver jag för det mesta om böcker jag läst och vad jag tyckte om dem, vilka jag vill läsa och lite annat smått som kommer veckovis. Samtidigt så vill jag också försöka tipsa andra om bra böcker jag läst, eftersom det är det jag får utav andra bokbloggar. Jag vill bli bättre på att bokblogga och ha lite variation på inläggen, men ibland så finns varken ork, lust eller tid.

Vad vet de flesta inte om dig?
Jaa... jag tycker inte om att vara i centrum av andras uppmärksamhet, jag är den som hellre står bakom gardinerna, typ. Jag pratar inte bara för att prata, så andra kan uppfatta mig som väldigt tystlåten eller ointresserad.

Vilka tre ord beskriver din stil bäst?
Vilken stil? :D Tråkigt svar så här.

Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
När jag inte bloggar så läser jag för det mesta, leker/busar/myser med katten, sitter framför datorn och får inget vettigt gjort när jag bara slösurfar. Att träna är också kul - för det mesta i alla fall ;)

1 kommentar:

  1. Tack för taggen! Ska försöka göra den till helgen. :)

    SvaraRadera