17 september 2013

Topp tio böcker jag vill läsa i höst

toptentuesday
Ämnet för denna tisdag är: Top Ten Books On My Fall 2013 TBR List


Förutom böckerna i tre på tre utmaningen och listan över serier som jag vill läsa klart i år så har jag en hel del böcker i bokhyllan eller böcker som jag inte äger än som jag verkligen skulle vilja hinna läsa i höst. Det blir ju en hel del med alla utmaningar och så lite tid så jag kommer troligen inte ens hinna läsa dem alla, men några i alla fall. Klicka på bilderna för att komma till deras goodreads sida.
Utan inbördes ordning listar jag nu de tio böckerna:


status-121  17951450 10576365

Status 12 av Martin Melin Jag läser hans blogg då och då och har länge velat läsa en bok om poliser som liknar lite som om man skulle följa poliserna i 112-på liv och död på alla de uppdragen som de får under dagarna och inte bara om kommissarier som löser ett brott och så. Jag hoppas i alla fall att det är en sådan bok. Jag vet dock inte ännu om jag kommer att köpa eller låna den.

Drömgångaren av Samantha Shannon Drömgångaren kommer ut inom en kort tid och jag ser verkligen fram emot att läsa den. Denna kommer att ligga högst uppe i TBR-högen när jag fått hem den.

The Darkest Minds av Alexandra Bracken Jag har haft denna hur länge som helst i bokhyllan och verkligen vill läsa, men av någon anledning så väntar jag med att läsa den fastän jag har bara hört bra saker om boken och då blir det lätt att man lämnar den typ..till sist att läsa eller något. Lite konstigt, men det finns säkert ni som förstår hur jag menar?

15745753 17909950  18331807

Eleanor & Park av Rainbow Rowell Den här boken har man ju bara hört gott om, en mysig och fin bok som skulle passa fint i höst.

De odödligas regler av Julie Kagawa Ett recensionsexemplar från Harlequin som jag fortfarande efter ett par månader ännu inte har läst *skäms*. Den är i precis samma sits som The Darkest Minds. Men jag tänker läsa den när tiden är rätt.

Vain av Fisher Amelie En bok som jag ville läsa och äga från första stunden jag hörde om den, snart är den på väg hem till mig. Omslaget är så fantastiskt snyggt!

17836829  11925514 11112619

Very Bad Things av Ilsa Madden-Mills En annan bok som jag ville ha från första stunden jag hörde om den. Helst skulle jag vilja klicka hem den just nu, men tror det får vänta tills i slutet på året.

Code Name Verity av Elizabeth Wein Den kom ju nyligen ut på svenska, men jag har den på engelska. Jag tror det här kan vara en riktigt intressant läsning då historia och WW2 är temat.

Fever av Lauren DeStefano Jag läste för några månader sedan Wither som inte direkt levde upp till förväntningarna, men den var bra så jag skulle gärna ta och läsa fortsättningen snart.

13112915

In the Shadow of Blackbirds av Cat Winters En perfekt bok i höstrusket då spöken ska vara inblandade, så jag hoppas jag hinner läsa den.

6 kommentarer:

  1. Jag är lite "sur" för att jag beställde Vain och typ 2 v efter att jag fått hem boken så kom detta omslag som 1. är mycket snyggare 2. Matchar andra boken i serien. Gah! :/

    SvaraRadera
  2. Hoppas du läser Martin Melins bok snart, jag vill så gärna veta vad någon tycker om den :)

    SvaraRadera
  3. Men blä då! Kan förstå att du är lite sur över det, det skulle jag också vara speciellt om man bara ett par veckor tidigare köpt den.

    Jag hade sett det gamla omslaget, men aldrig ens lockats att läsa vad boken handlade om och nu för ett par veckor sedan såg jag det nya omslaget och blev helt exalterad efter att jag läste handlingen.

    SvaraRadera
  4. Ja, jag vill verkligen läsa den snart :) Enligt de "recensioner från andra"- inlägg han har postat på bloggen så har den tydligen varit jättebra, men jag har inte läst om boken på någon av de bokbloggar jag följer.

    SvaraRadera
  5. Hmm, ingen av böckerna har jag hört talas om tidigare ;) Martin Melin känner jag ju (dock) till men jag vet inte vad jag tycker om att han ska in på författarbanan.. Så jag, precis som Monika, vill veta vad du tycker om den ;)

    SvaraRadera
  6. Då får jag hoppas att jag får tag i boken snart ;)

    SvaraRadera