2 september 2013

Fem frågor om boken - Wool & Viviane Élisabeth Fauville

Första veckan i september och dags för en ny kurs. Jag känner på mig att jag kommer få kämpa för den här kursen, men ska försöka att effektivt jobba på övningarna och inte vara så negativ (förstår bara inte varför det börjas med så svår kurs genast efter sommaren :/). En andra kurs börjar i mitten av september och då kommer jag ha fullt upp. Så det kommer att vara ganska tyst här på bloggen en tid.

Men tänkte i alla fall köra fem frågor om böckerna jag läser just nu!

 

Hur många kapitel har du läst i boken? Jag håller på att läsa nionde kapitlet nu. 15852849

Vad var den första meningen i boken? "The children were playing while Holston climbed to his death; he could hear them squealing as only happy children do."

Vad var den sista meningen du läste i boken? "We weren't supposed to live like this."

Hur tycker du att boken verkar? Den verkar rätt så lovande hittills fastän det inte hänt så mycket och jag tror och hoppas det kommer bli en intressant läsning.

Vilken händelse är din favorit hittills? Det är när Holston går upp för kullen (?) och han känner sig hoppfull..

 

 

 

Hur många kapitel har du läst i boken? Fem kapitel är lästa.18385897

Vad var den första meningen i boken? "Babyn är tolv veckor gammal och hennes lugna andetag vaggar dig med en metronoms regelbundna rytm"

Vad var den sista meningen du läste i boken? "Klockan är  tio minuter i två, Viviane ska hämta sin dotter."

Hur tycker du att boken verkar? Tyvärr så har jag inte riktigt fastnat för boken (mest på grund av språket tror jag) och det går trögt att läsa.

Vilken händelse är din favorit hittills? Finns inte direkt någon favorit händelse än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar