8 september 2013

Nytt i bokhyllan #15

Det har kommit hem lite böcker under de senaste veckorna.. Ett paket med böcker borde komma i september ännu, sedan måste jag försöka hålla mig tills vintern. Varför.är.det.så.svårt.att.låta.bli.köpa.böcker?! Jag brukar försöka blanda min läsning med ungdomsböcker och vuxenböcker och inom olika genren som deckare, thrillers, contemporary, fantasy/paranormal/scifi, feel good osv så det kommer lite av varje.

20130908_163026

Gone Girl av Gillian Flynn. Jag har inte läst något av Flynn förut, men Mörka platser som kom ut förra året är på min läslista. Och jag tyckte Gone Girl verkade vara en rätt så spännande bok så tack så mycket för boken, Modernista! Är väldigt taggad på att få börja läsa denna. Fast jag blev lite överraskad hur tjock den är, 556 sidor!

Eleanor & Park av Rainbow Rowell. Egentligen hade jag tänkt beställa den här först i vinter i samband med den stora bokbeställningen, men när Anna på Boktycke skrev sin recension på den så kunde jag inte låta bli att klicka hem den direkt. Jag har hört bara bra saker om den och ser verkligen fram emot att läsa den (fast det dröjer  säkert ett par månader tills jag läser den ändå).

Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman. En förhandsbeställning jag redan gjorde under sommaren. Jag har hört bara bra saker om Backmans romaner så jag ville ha denna bums, signerad dessutom.

En man som heter Ove av Fredrik Backman. Boken som jag sett blivit hyllad överallt! Jag råkade se den för ett par dagar sedan när någon sålde böcker i ett köpcentrum och nappade den åt mig. Det fick bli i pocket eftersom jag inte har råd med inbunden. Så nu har jag båda böckerna och hoppas jag kommer älska dem lika mycket som andra gjort.

Dessutom tycker jag det är roligt att omslagen till Backmans böcker är personer som står med ryggen mot oss och håller någonting i handen.

De tre följande är från Sekwas [klik], tack så mycket :)

Nattens inre av Léonora Miano. Handlingen låter verkligen intressant. Denna ser jag fram emot att läsa.

Minnen av David Foenkinos. Jag har inte läst Foenkinos tidigare succéroman, Nathalie - en delikat historia, men jag tänkte att den här verkade intressant och lite annorlunda från vad jag vanligen brukar läsa, men ändå något som jag skulle uppskatta. Jag hoppas i alla fall det.

Viviane Élisabeth Fauville av Julia Deck. Håller på att läsa den, men de senaste dagarna har den bara stått på nattduksbordet. Jag har inte riktigt fastnat för den heller fastän handlingen lät så väldigt intressant och något som jag skulle gilla. Känner mig lite besviken. Måste ta och läsa ut den snart för den är inte ens 160 sidor.

Någon av de här som ni läst och gillat, eller vill läsa?

14 kommentarer:

  1. Hoppas att du också kommer att älska Eleanor & Park!

    SvaraRadera
  2. Eleanor & Park är huuuur bra som helst! Hoppas att du gillar den! :)

    SvaraRadera
  3. Det hoppas jag med! Den verkar hur mysig som helst :)

    SvaraRadera
  4. Det kommer jag säkert att göra! :)

    SvaraRadera
  5. Både Backmans böcker är solklara femmor! Har dock inte läst hans första bok :)

    SvaraRadera
  6. Tänkte faktiskt klicka hem Eleanor & Park idag. Vill så, så läsa den!

    SvaraRadera
  7. Jag läste precis Eleanor & Park och älskade den! Hoppas du kommer tycka om dina nya böcker. :)

    SvaraRadera
  8. Härlig blandning med böcker! Köpte Eleanor & Park till min Kindle men sen är ju frågan när jag tänker läsa den ;)

    SvaraRadera
  9. Haha, ja, man köper en massa böcker men man vet aldrig när de kommer att bli lästa ;)

    SvaraRadera
  10. Åh, har bara sett att alla älskat den. Bara jag får tid att läsa dem snart haha :)

    SvaraRadera
  11. Ja, man har bara hört bra saker om Eleanor & Park :)

    SvaraRadera
  12. Härligt att höra :) Ser fram emot att läsa böckerna om Ove och Elsa.

    SvaraRadera
  13. Jag var först lite skeptisk till En man som heter Ove, då den har blivit så hajpad överallt. Men. Jag kunde inte låta bli att läsa den och det är jag glad över. Vilken härlig bok! Hoppas du kommer gilla den.

    Under hösten ser jag framemot att läsa Min mormor hälsar och säger förlåt samt Eleanor & Park, känns som det är en bra bok! :)

    SvaraRadera
  14. Det har tagit väldigt länge för mig att ta tag i och skaffa boken, men tänkte det var dags nu och jag hoppas också jag kommer gilla den :)

    SvaraRadera