16 september 2013

Fem frågor om boken - Safirblå

Jag tar en liten paus från att läsa forskningsartiklar som jag inte fattar något av. Det är full rulle med studier och deltidsjobb varje vecka. På lördag börjar en andra kurs och om jag tycker det är mycket nu så är det inget mot vad det kommer bli sen. Men det ska nog gå bara man planerar och prioriterar rätt.

Jag fixade ihop en enkel header till bloggen (bilden hittade jag på google), den känns lite höstig med en rykande kopp te/kakao/kaffe och stickade kläder. Katten får man inte heller glömma! I lördags köpte jag en liten bokhylla så jag tänkte göra en bookshelf tour någon gång inom de närmaste veckorna nu när det inte är kaos i stora bokhyllan längre. Jag har inte hunnit läsa så mycket, men läser Safirblå just nu, så här kommer fem frågor.

 

Hur många kapitel har du läst i boken? Jag har läst 11 kapitel.safirbla

Vad var den första meningen i boken? "Gränderna var mörka i Southwark, mörka och ensamma."

Vad var den sista meningen du läste i boken? "Jag tror minsann att du underskattar mig, din lilla tidsresetös."

Hur tycker du att boken verkar? Precis som med Rubinröd så gillar jag den mycket, jag har fått mina skrattstunder och ett mysterium/hemlighet som man fortfarande inte riktigt hänger med i.

Vilken händelse är din favorit hittills? Det måste nog vara när gargoylen Xemerius uppenbarar sig för första gången och inte lämnar Gwendolyn i fred.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar