1 september 2013

Läsplanering – september 2013



läsplanering

För september till december tänker jag ha ett litet annorlunda upplägg för läsplaneringen. Jag har 8-10 serier som jag vill få lästa tills året är slut så jag kommer att koncentrera mig på dem under dessa fyra månaderna. Självklart kommer jag säkert läsa annat också om det finns tid. Jag är med i utmaningen tre på tre där jag har som mål att läsa andra boken i en serie så där borde jag få tre serier avslutade. Varje månad ska jag försöka att få minst två serier lästa. Det kommer att bli lite som en serie-maraton. Jag hoppas också att jag inte kommer bli uttråkad av att läsa så många böcker inom samma serie i ett streck, men det är ju lite kul med utmaningar.


När september är slut ska dessa två serier vara lästa:



Iron Fey (Julie Kagawa) + 3 mellanböcker
ironfey
1. The Iron King*
2. The Iron Daughter
3. The Iron Queen
4. The Iron Knight

TRE PÅ TRE - UTMANING: September


Ädelstenstrilogin (Kerstin Gier)
adelsten
1. Rubinröd
2. Safirblå
3. Smaragdgrön

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar