30 september 2013

Månadssummering – September 2013

september

82. Fruset blod av Richelle Mead
83. Wool av Hugh Howey
84. Winter's Passage av Julie Kagawa (mellanbok)*
85. Safirblå av Kerstin Gier*
86. Viviane Élisabeth Fauville av Julia Deck
87. Gone Girl av Gillian Flynn

Sammanlagt: 6
Antal böcker:
5
Antal noveller/mellanböcker: 1

Månadens bok:
Safirblå. Så härligt att läsa om Gwen och Gideon igen. Gargoylen är en av höjdpunkterna i boken och jag ser verkligen fram emot att läsa tredje och sista boken snart så man läsa om mysteriet.
Största överraskning:
Fanns inte direkt någon som överraskade mig.
Största besvikelse:
Viviane Élisabeth Fauville. Redan från början kände jag att jag inte skulle tycka att den var så bra som jag trodde att den skulle vara. Nu efter att ha läst några recensioner på den så märkte jag att jag hade missat punkterna som gjorde att den var bra. Kanske helt enkelt läste den i fel tidpunkt för nu efteråt var den inte sååå dålig som jag tyckte innan.

Sammanfattning: Det känns som om jag knappt har läst några böcker denna månad. Men är ändå helt nöjd med tanke på att jag inte haft så mycket fritid. Studierna och deltidsjobbet har tagit upp större delen av tiden och när man väl har tid så spelar man typ bara facebook spel för man är för trött och orkar inte arbeta hjärnan. Men så har två utav böckerna varit tegelstenar och de tar alltid lite längre tid för mig att läsa.

*Läsplanering: Min plan på att avsluta två serier gick helt i stöpet. Men jag läste i alla fall Safirblå och en mellanbok i Iron Fey serien.

1 kommentar:

  1. Gone girl skall jag läsa under hösten och ser så mycket fram emot.

    SvaraRadera