26 september 2013

Bokmässan

Bokmässan i Göteborg är en av de sakerna som jag verkligen, verkligen skulle vilja besöka. Jag funderade i somras om jag skulle åka till bokmässan, men varken tiden eller ekonomin tillåter det just nu. Det känns lite snopet för det skulle finnas en massa intressanta författare, monter och seminarier och så är det ju en höjdpunkt för en boknörd som jag. Men nästa år om det ser mer lovande ut så ska jag försöka planera lite bättre vad gäller ekonomin, tiden, resan dit och boende.
Visserligen så finns ju den finska bokmässan också som jag tror är i slutet på oktober men just den helgen är jag i nästan samma situation som ovan (måste erkänna att Sveriges bokmässa lockar mig mycket mer då det finns mer intressant för mig där). Men såg att Fredrik Backman kommer vara där en dag, nåja, får se - vet inte hur det skulle bli med skjuts och sådant.

Jag har sett att en del bokbloggar ska till bokmässan så ser fram emot att få läsa uppdateringar och bilder under eller efter bokmässan! :) Hoppas ni har det så kul och upplev allt som finns där lite extra för oss som inte kan komma.

Nästa vecka kommer minst sagt vara hektisk så vill underlätta stressen och påbörja nästa veckas uppgifter redan nu. Men lite svårt när katten vill ha uppmärksamhet JUST DÅ när man försöker plugga, de vet precis när de ska komma och distrahera en haha.

20130917_083730

Sötnosen min ♥

8 kommentarer:

  1. Vi får satsa på bokmässan nästa år istället! Fast den ligger perfekt för mig i år. Har de lugnaste veckorna nu med plugg och så. (bara en bok att läsa per vecka, yeei!) Men nästa år!!! Det låter ju så roligt och bilderna som alla förlag lägger upp på facebook! Man blir ju inte lite sugen :)

    SvaraRadera
  2. Hade oxå velat åka till Bokmässan men blir inget för mig i år, kanske nästa :)

    SvaraRadera
  3. Klart det kommer uppdateringar :)

    SvaraRadera
  4. Du är taggad hos mig http://lenasgodsaker.blogspot.se/2013/09/reading-habits-tag.html

    SvaraRadera
  5. Jaa! Ser fram emot dem ^^

    SvaraRadera
  6. Den ska jag ta och göra så fort jag hinner, tack! :)

    SvaraRadera
  7. Får hoppas nästa år är mer passligt :)

    SvaraRadera
  8. Ja, jag kollade på bilder från bokmässan på instagram igår och var så sugen på att dumpa allt och bara åka dit fast jag inte ens har råd haha. Men nästa år så hoppas jag det ser bättre ut! :)

    SvaraRadera