22 september 2013

Nytt i bokhyllan #16

Sista bokpaketet för september kom i fredags. Vain var orsaken till bokpaketet, men eftersom jag inte ville betala närmare 20 pund för en bok så beställde jag tre till så jag skulle få shippingen gratis från amazon, så ja.. 4 böcker för 26-28 pund lät bättre. Det var lite svårt att välja vilka tre andra böcker som fick komma med i den här beställningen då jag ville få summan så nära 25 pund (gränsen till gratis shipping) som möjligt så det fick bli böcker som var ganska högt uppe på min to-buy lista.

bookhaul16

Drömgångare av Samantha Shannon Drömgångare är en bok som jag velat läsa ända sedan jag hörde om den. Den låter som en riktigt bra och spännande bok! Hittills har jag läst två kapitel och gillat det jag läst, ser fram emot att läsa mer. Tack så väldigt mycket Modernista för recensionsexemplaret!

The Distance Between Us av Kasie West Jag har författarens Pivot Point hemma i bokhyllan (oläst) och när Petra skrev så gott om den här boken också var jag tvungen att klicka hem den (bara för att).

Pieces (The Breakaway #2) av Michelle D. Argyle Pieces är en kompanjon The Breakaway som jag köpte för ett tag sen (fortfarande oläst..), men när Michelle skrev på sin blogg att bokförlaget som hon hörde till skulle läggas ner och att böckerna som finns ute i butik så småningom kommer att dras in och att böckerna i fortsättningen kommer ges ut som endast e-bok var jag snabb att klicka hem Pieces från adlibris, ville ju inte missa chansen att äga boken i pappersform. Två böcker som jag ser framemot att läsa och hoppas att de inte gör mig besvikna då förväntningarna är ganska höga.

Prep School Confidential (Prep School Confidential #1) av Kara Taylor Tyckte denna lät som en ganska rolig(?) bok samtidigt som ett mysterium ska lösas. Ser fram emot att läsa boken i höst (eller när det nu blir).

Vain (The Seven Deadly #1) av Fisher Amelie Boken som jag väntat på! Omslaget är så underbart snyggt att jag vet inte vad! Det är första delen i en serie på 7 böcker om de sju dödssynderna. Jag har lyckats spoila mig själv lite om handlingen, men jag tror det kommer bli en bra läsning trots allt.

Obsidian (Lux #1) av Jennifer L. Armentrout Jag är säkert en av de som inte har läst Lux-serien än, men nu kunde jag bara inte motstå att klicka hem första delen eftersom jag bara hört gott om den.

20130922_184512

Och så fick jag även ett paket från Kalla Kulor då jag var med i Den nya människan-street teamet. En tygkasse (så snygg färg), 2 pinser, ett bokmärke och ett klistermärke. Tack så mycket för paketet, Kalla Kulor!

2 kommentarer:

  1. Alltid lika kul med nya böcker!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är det. Borde bara ta tag i och läsa alla de olästa böckerna innan man köper nya hela tiden xD

    SvaraRadera